Yang sudah itu, sudahlah…

Standard

Bila saya mengepost lebih daripada 1 kisah di hari yang sama, itu maknanya saya sedang berada di zon “jiwa kosong” atau mungkin ketidakseimbangan hormon sedang berevolusi dan berhalusinasi.

Saya terselak post-post lama yang ada di blog ini. Saya tersedar “owh… sudah sepuluh tahun sejak saya bermula.” Ini tidak termasuk post2 yang saya taip sepanjang era “friendster”. Dan bila saya baca semula apa yang ditaip ketika itu, saya ada sedikit kagum dengan diri sendiri kerana “owh… berbakat besar juga aku ini”. Haha!

OK. Itu sekadar kata2 semangat untuk diri sendiri.

Sebenarnya, saya ada sedikit malu bila baca kembali. “Apa kejadahnya aku taip macam tu?” dan ada antara perkara yang ditaip itu, saya sendiri sudah tak ingat apa maksudnya. dan kenapa begitu kejadiannya.Hmmm… ? – Emoji sedang berfikir –

Kadang2 otak kita memilih untuk melupakan apa yang tidak mahu kita ingati walaupun sebenarnya kita tidak pernah lupa tentang perkara itu. Sesekali ia akan menjentik sel2 otak yang ada kalanya sukar mentafsirkan apa yang tersirat dan tersurat. Kita seakan sudah terlupa seiring dengan masa dan usia. Lalu kita cuba jejaki perjalanan yang hilang dari laluannya. Dan jawapan yang menunggu selalunya bukanlah apa yang kita harapkan.

Biarkan…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s